Berlingske Business

Stærkt Ascope-salg giver stort kursmålsløft til Ambu

262127447.jpg

Danske Markets har skruet sit kursmål for aktien i Ambu i vejret med hele 22,9 pct. til 430 kr. fra 350 kr. efter selskabets stærke regnskab for andet kvartal 2016/17 tirsdag morgen.

De flotte regnskabstakter blev blandt andet sikret gennem en betragtelig fremgang i salget af videoskopet Ascope, og det er der blevet lagt mærke til hos Danske Markets.

»Vi ser det stærke salg af Ascope i andet kvartal som en solid bekræftelse af det betydelige langsigtede potentiale i investeringscasen, da det begrænser bekymringerne om en mulig vækstopbremsning efter et par sløve kvartaler,« skriver Danske Markets i en kommentar.

Banken fastholder desuden den positive anbefaling »køb« af Ambu.

FILES-US-STOCKS-MARKETS-OPEN

Ambu leverede stor fremgang i kvartalet, og samtidig løftede selskabet sine forventninger til hele regnskabsåret ganske markant.

Således venter Ambu nu en organisk vækst på 12-14 pct. mod den tidligere forventning om 9-11 pct., mens driftsmarginen (EBIT) i danske kroner nu ventes at ramme omkring 19 pct. mod den tidligere forventning om 18 pct.

Endelig ses de frie pengestrømme i regnskabsåret at blive 250-275 mio. kr. mod tidligere ventet 200 mio. kr.

Nyt regeringsgrundlag præsenteres på Marienborg

Ambu-aktien stiger med 5,6 pct. til 401,30 kr. onsdag. På regnskabsdagen tirsdag steg aktien med hele 12,9 pct. Dermed er der også blevet lagt godt 2,7 mia. kr. til markedsværdien af Ambu siden regnskabet.

Selskabets samlede værdi på børsen er med onsdagens kurs 16,8 mia. kr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen