Berlingske Business

Sponsor-oprør ulmer i Brøndby

Sponsor-oprør ulmer i Brøndby - 1
Sponsorerne i Brøndby er utilfredse med mange ting - bl.a. resultaterne på banen. Foto:

Tolv af klubbens største sponsorer lagde under en tur til Sverige en hemmelig plan, der skal sikre markante forandringer i klubben. Mange sponsorater på vippen, hvis ikke Brøndby viser konkrete forandringer både på og uden for banen.

Mens klubbens absolut største sponsor Jesper ”Kasi” Nielsen, ligger i forhandlinger med klubben om et nyt og udvidet samarbejde, så rumler oprøret på bagsmækken, hvor en række af klubbens største sponsorer nu truer med at trække deres støtte til klubben.

På en Sveriges-tur for 12 af klubben største sponsorer den 13 og 14. august, hvor 80 pct. af sponsor-pengene i Brøndby var repræsenteret, haglede kritikken ned over bestyrelsesformand Per Bjerregaard i særdeleshed, men også sportsdirektør Anders Bjerregaard og de ansvarlige for begivenhederne ude på banen, cheftræner Kent Nielsen og talentchef Kim Vilfort, stod for skud.

På mødet i Sverige, hvor sponsorerne besluttede sig for at gøre en indsats for at ændre tingene, deltog også Søren Colding, der er Jesper ”Kasi” Nielsen højre hånd i forhold til rigmandens sponsor-aktiviteter. Her skulle Colding på vegne af Jesper ”Kasi” Nielsen have luftet stor frustration over tingens tilstand i klubben, der ifølge sponsorerne trænger til fornyelse på alle fronter.

Hvorfor røg Hermann?
Optimismen var ellers ved at vende tilbage under den adm. direktør Hermann Haraldssons lederskab, men han blev for en måned siden fyret af bestyrelsen – uden at offentligheden har fået at vide, hvorfor han ikke længere er den rette mand til jobbet.

Den fyring kom ifølge Berlingske Tidende som et chok for de største sponsorer, der er samlet i netværket Snips. Her står halvdelen af de 12 medlemmer over for at skulle forny deres sponsorat, en forlængelse der dog kun kommer i stand, hvis tingene ændrer sig drastisk i klubben, erfarer Berlingske Tidende. Også finanskrisen gør, at sponsorerne er blevet mere opmærksomme på, hvad de bruger deres penge på. Læs hele historien i Berlingske Tidende eller BT.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen