Berlingske Business

SP Group udvider og forlænger aktietilbagekøbsprogram

Bestyrelsen hos plastvirksomheden SP Group har besluttet at udvide og forlænge sit eksisterende aktietilbagekøbsprogram, fremgår det tirsdag eftermiddag af en meddelelse til fondsbørsen.

 

Aktietilbagekøbsprogrammet, der oprindeligt skulle løbe fra 11. april til 31. december i år, er nu forlænget til at løbe til og med 10. april næste år. Udvidelsen af programmet betyder blandt andet, at det maksimale vederlag, som SP Group må betale for aktier opkøbt under programmet, bliver fordoblet til 40 kr.

- Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er afdækning af eksisterende warrantprogrammer, skriver SP Group i tirsdagens fondsbørsmeddelelse.

SP Group har indgået aftale med Jyske Bank, der fungerer som finansiel rådgiver og såkaldt "Lead Manager" af tilbagekøbsprogrammet. Jyske Bank træffer sine handelsbeslutninger uafhængigt af og uden indflydelse fra SP Group, fremhæver selskabet.

Ifølge meddelelsen besidder SP Group 15.680 styks egne aktier à nominelt 10 kr. svarende til 0,71 pct. af selskabets aktiekapital per 22. august.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen