Berlingske Business

S&P-aktierne kan godt finde rekordtøjet frem igen

MARKETS-STOCKS/
Forud for tirsdagens åbning har flere store selskaber fremlagt deres tal for andet kvartal. Foto:

Helt som ventet åbner de amerikanske aktiemarkeder tirsdagens handel i forsigtige plusser og følger dermed i fodsporene på Europa efter en række tunge regnskaber før åbningen på Wall Street.

Fem minutter efter åbning ligger S&P 500-, Nasdaq- og Dow Jones-indekset alle i positivt terræn med mindre stigninger på mellem 0,1 og 0,3 pct. Dermed kan S&P 500 endnu engang nå rekordhøjder, hvis trenden holder indtil børsens lukketid.

»Den generelle tone på markedet er stadig meget positiv. Ethvert tegn på svaghed varer ikke særlig længe for tiden,« sagde David Jones, der er chefmarkedsstrateg hos IG Markets i London, før handlen åbnede ifølge CNN Money.

Knap 160 selskaber fra S&P-indekset offentliggør regnskab i denne uge, og det har fjernet en anelse fokus fra makroøkonomien og udtalelser om fremtiden for den amerikanske centralbanks pengepolitiske lempelser.

Forud for tirsdagens åbning har flere store selskaber fremlagt deres tal for andet kvartal. Heriblandt industrikemivirksomheden Dupont, der kom igennem kvartalet med et driftsoverskud per aktie på 1,28 dollar, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde regnet med et driftsresultat på 1,27 dollar. Forventningerne til resten af året skuffede dog, men aktien starter dagen i uændret pris.

UPS-aktien stiger cirka 0,2 pct., efter at transportgigantens regnskab viste en omsætning på 13,51 mia. dollar, hvilket var en anelse dårligere end ventet.

Streamingtjenesten Netflix skuffede omvendt markedet markant. Selskabet, der også har gjort sit indtog i Danmark, hentede i kvartalet 630.000 nye abonnenter i USA - eller omkring 100.000 færre end ventet i markedet. Netflix-aktien falder omkring 2,9 pct.

Senere tirsdag - når det amerikanske marked er lukket - vil det formentlig kaste meget opmærksomhed af sig, når børsdarlingen Apple fremlægger sit regnskab.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen