Berlingske Business

Sonova/CFO: Ender måske i den lave ende af vækstmål - bureau

Den schweiziske høreapparatvirksomhed Sonova må muligvis nøjes med en salgsvækst på omkring 7 pct. for regnskabsåret, der slutter 31. marts, hvilket er i bunden af selskabets målsætning. Det siger CFO, Oliver Walker, til Bloomberg News.

Til gengæld tager Sonova markedsandele, forklarer direktøren, der samtidig peger på, at 64 pct. af omsætningen stammer fra produkter, der er introduceret inden for de seneste to år.

- Vi vokser over hele linien. Vi har vækst på alle relevante markeder, siger Oliver Walker til Bloomberg News.

Sonova proklamerer samtidig, at det nu sidder på 23 pct. af engroshandelen med høreapparater på verdensplan foran danske William Demant på 21-22 pct. og tyske Siemens på 19-20 pct.

Administrerende direktør i William Demant, Niels Jacobsen, vil ikke bekræfte tallene over for Bloomberg News, men han konstaterer, at det "er åbenlyst, at vi er blandt de to største".

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen