Berlingske Business

Solar opjusterer salg og indtjening en smule

Sourcing- og servicevirksomheden Solar kom ud af årets tredje kvartal med en omsætning på 2449 mio. kr. mod 2418 mio. kr. i kvartalet året før.

Samtidig voksede overskuddet før skat fra 57 mio. kr. til 65 mio. kr. i kvartalet.

Det viser selskabets regnskab, som blev offentliggjort torsdag morgen.

- Solar har også i tredje kvartal haft vækst på samtlige markeder, og kvartalet har udviklet sig som forventet. Vi

arbejder konstant på at forbedre produktiviteten hos vores kunder, så de kan øge lønsomheden i deres forretning, siger administrerende direktør Anders Wilhjelm om regnskabet.

Samtidig præciserer Solar forventningerne til 2015 og venter nu et driftsresultatet (EBITA) i den øvre ende af intervallet 240-290 mio. kr. Driftsresultatet endte i tredje kvartal på 89 mio. kr. mod 82 mio. kr. i tredje kvartal 2014.

Og i forbindelse med kvartalsregnskabet forventer selskabet nu også en omsætning i den øvre ende af intervallet 10,5-10,8 mia. kr.

Solar har ligeledes besluttet at iværksætte aktietilbagekøb for et beløb op til 70 mio. kr. Det sker, fordi selskabets bestyrelse har vurderet selskabets kapitalstruktur og fundet penge til overs, som kan komme aktionærerne til gode.

- Aktietilbagekøbsprogrammet sker under hensyntagen til de igangværende sonderinger vedrørende mulighed for ekspansion. Solar har en betydelig finansiel styrke, der ikke vil blive påvirket af det nye program for aktietilbagekøb, skriver selskabet om aktietilbagekøbet, der løber i perioden fra og med 23. november 2015 til og med 30. juni næste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen