Berlingske Business

Søndagsavisen nedjusterer med 100 millioner

Søndagsavisen nedjusterer forventningerne til resultat før skat for 2008 primært som følge af nedskrivning på aktiver.

Koncernens resultat før skat for 2008 ventes nu at udgøre 195-215 mio. kr. Heraf er ca. 275 mio. kr. engangsindtægter i forbindelse med salg af såvel Gratistidningar i Sverige og Norsk Avisdrift AS.

Samlet reduceres forventnigerne til årets resultat før skat med 100 mio. kr. sammenlignet med de hidtidige forventninger.

Heraf skyldes ca. 15 mio. kr. et lavere resultat af den ordinære drift. 65 mio. kr. skyldes nedskrivning på aktiver, hovedsagelig på grund af reduceret efterspørgsel på trykkeriopgaver og negativ udvikling på annoncemarkederne.

- Den lavere kurs på svenske kroner har desuden reduceret gevinsten ved salget af GISAB i form af realiserede og urealiserede kurstab på i alt ca. 20 mio.kr.

Måske ændrer nedsjuteringen udbyttebetalingen.

- På baggrund af nedjusteringen af forventningerne til resultat før skat for 2008 vil bestyrelsen genoverveje den annoncerede indstilling til generalforsamlingen i 2009 vedrørende udbetaling af et udbytte på 8,0 kr. pr. aktie, skriver Søndagsavisen.

- Forventningerne til koncernens nettoomsætning for 2008 inklusive frasolgte aktiviteter er i niveauet 1525 mio. kr., hvilket er i overensstemmelse med de hidtidige forventninger, anfører selskabet.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen