Berlingske Business

Søn./CEO: Vi skal kigge på omkostningerne

Efter fyringer så sent som i december, skal Søndagsavisen nu igen til at kigge på omkostningerne efter en kraftig nedjustering af forventningerne til resultatet for 2008. Det siger adm. dir. Mads Dahl Andersen til RB-Børsen.

- Vi er nødt til at kigge på, om der er noget, vi kan gøre, siger han uden at ville uddybe yderligere.

Dog fastslår Mads Dahl Andersen, at Søndagsavisen ikke skal bevæge sig ud i nye forretningsområder eller markeder for at indhente det tabte. Koncernen nedjusterede torsdag forventningerne til resultatet før skat for 2008 med 100 mio. kr., og det ventes nu at udgøre 195-215 mio. kr., hvoraf ca. 275 mio. kr. er engangsindtægter i forbindelse med salg af Gratistidningar i Sverige og Norsk Avisdrift AS.

Samtidig meddelte selskabet, at der nu skal kigges på en tidligere udmeldt plan om at udbetale udbytte på 8 kr. per aktie.

- Det er klart, at med den usikre situation og finanskrise, så har betyrelsen besluttet, at der skal kigges på udbetalingen af udbytte, siger Mads Dahl Andersen, der ikke vil sige noget om, hvorvidt det er på tale helt at sløjfe udbetalingen af udbytte.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen