Berlingske Business

Smykker og sprøjtegift er favoritter på USAs børser

Efter at være åbnet med små fald over hele linjen ligger de amerikanske aktieindeks og cirkler omkring uændrede niveauer.

S&P 500-indekset er den største åbningstaber med et fald 0,3 pct. Lige efter kommer Dow Jones-indekset, der falder 0,2 pct., men Nasdaq-indekset ligger med små, ubeslutsomme svingninger mellem uændret og et plus på 0,1 pct.

Det er primært selskabsspecifikke nyheder, der præger billedet i tirsdagens handel. Signet, der sælger smykker - herunder Pandora-produkter - havde et rigtigt godt julesalg med en vækst på 3,3 pct. i sammenlignelige butikker. Med regnskabet fulgte også en opjustering af forventningerne til 2013, og det er faldet i god jord hos investorerne.

Selskabet venter nu et resultat per aktie på 4,28 til 4,33 dollar mod en forventning i markedet ifølge Bloomberg News på 4,30 dollar - Signet-aktien stiger 7,6 pct. fra åbningen.

Derudover er Monsanto også kommet med regnskab for første kvartal, og det overgår analytikernes forventninger. Monsanto, der som danske Auriga blandt andet producerer sprøjtegifte, har opnået et justeret resultat per aktie i første kvartal på 62 cent mod ventet i markedet 36 cent.

Salget endte på 2,94 mia. dollar mod ventet i markedet ifølge Bloomberg 2,64 mia. dollar, og investorerne handler Monsanto-aktien 3,6 pct. op.

Netflix, der på ingen måde har manglet medieeksponering det sidste halve år, stiger en smule oven på nyheden om, at online tv-udbyderen har fået en ny aftale om ekstra indhold på plads med Time Warner. Netflix-aktien stiger 0,2 pct.

Fastfoodgiganten Yum Brands Inc., der er moderselskabet bag kulinariske perler som Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken og Taco Bell, har siden midt-november været i mediernes søgelys.

En uheldig sag om en kinesisk leverandør af fjerkræ har skabt dårlig omtale, og koncernens kinesiske salg ventes nu at svækkes. Aktien falder 4,6 pct. fra start.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen