Berlingske Business

Smedegaard taler Mærsk-aktien op

Smedegaard taler Mærsk-aktien op - 1
Nils Smedegaard Andersen, her i samtale med em flok erhvervs-journalister. Foto:

Aktiemarkedet tagerpositivt mod Nils Smedegaard Andersens udlægning dagens Mærsk-regnskab. Telekonference vendte fuldstændig billedet på børsen.

Aktien startede dagen med et kursfald på nyheden om, at der ventes et underskud på 6 mia. kr. for hele 2009.

Men dårligt har analytikerne lagt røret på efter den telekonference, hvor koncernledelsen kunne svare på deres spørgsmål, før B-aktien er steget over 6 pct. og handles over kurs 35.000.

”Smedegaard kommer med nogle vigtige udmeldinger i forhold til raterne og antyder, at bunden har været nået. Dermed giver han indtryk af, at vi kan forvente, at Mærsk vil foretage ratestigninger, og det vil være med til at styrke rederiet på længere sigt,” siger Mærsk-analytiker Jacob Pedersen fra Sydbank.

Han understreger samtidig, at Mærks sender et vigtigt signal til både investorerne og ikke mindst konkurrenterne i et hårdt plagede containermarked, når han i dag løfter sløret for, hvor mange penge rederiet har bundet i nye skibe og andre indkøb.

”De meldinger vi får, understreger, at Mærsk er et velpolstret selskab i forhold til konkurrenterne, og dermed sender de et vigtigt signal til markedet,” siger han.

RB-Børsen/mjo

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen