Berlingske Business

Simcorp-boss: Jeg forventer ikke nyt salgsmix vil fortsætte

klaus
Klaus Holse, administrerende direktør i Simcorp. Foto:

Det er ikke salg af software, som driver væksten i andet kvartal i softwareselskabet Simcorp, men konsulentarbejde, og den salgsmix koster på bundlinjen og forventes ikke at fortsætte.

Det er ikke salg af software, som driver væksten i andet kvartal i softwareselskabet Simcorp, men konsulentarbejde, og den salgsmix koster på bundlinjen og forventes ikke at fortsætte.

Det siger Klaus Holse, administrerende direktør i Simcorp, til Ritzau Finans.

»Vi regner bestemt med, at tilgangen af nye kunder og dermed licenser vil vende tilbage til et fornuftigt niveau.«

»Der er ikke første gang, vi har haft et kvartal uden nye softwarekunder, og det er selvfølgelig irriterende, men tilgangen af nye kunder fordeler sig ujævnt. Nu håber vi selvfølgelig, at næste kvartal bliver et af dem med mange nye kunder,« siger Klaus Holse.

15BUSSkibsskrue-121230.jpg

Simcorp omsatte i andet kvartal for 75,1 mio. euro mod 68,5 mio. euro i samme periode sidste år. Fremgangen er drevet af forretningsområdet »Professional service«, som dækker over konsulentarbejde, der leverede en omsætningsfremgang på 14 pct.

Bundlinjen faldt i andet kvartal til 9,4 mio. euro fra 10,1 mio. euro, mens ordreindgangen skrumpede til 10,9 mio. euro mod 13,9 mio. euro i samme kvartal sidste år.

Efter offentliggørelsen af regnskabet for andet kvartal falder aktiekursen for Simcorp torsdag morgen med 12 pct. til 357,10 kr.

/ritzau/FINANS

simcorp

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen