Berlingske Business

Siemens: Opjusterer forventningerne til hele året

GERMANY ECONOMY SIEMENS
epa06487390 Flags of Siemens AG outside the venue prior to the company's annual shareholders meeting in Munich, Bavaria, Germany, 31 January 2018. Siemens on 31 January 2018 announced their 1st quarter results for October 01 to 31 December 2017, saying their revenue was up three per cent and stood at 19.8 billion euro, while orders rose 14 per cent. However, industrial profit was down 14 per cent to 2.2 billion euro mainly due to a decline in Power and Gas sectors. EPA/LUKAS BARTH Foto:

Tyske Siemens har opjusteret forventningerne til indtjeningen, efter at have realiseret resultater i andet kvartal af 2018, som selskabet selv betegner som stærke.


Det fremgår af regnskabet, der er offentliggjort onsdag morgen.

Selskabet ser nu indtjeningen per aktie lande i niveauet mellem 7,70-8,00 euro per aktie, hvor selskabet før ventede en indtjening mellem 7,20-7,70 euro per aktie.

Siemens oplevede en lille tilbagegang i ordreindtaget, da det i andet kvartal landede på 22,3 mia. euro mod 22,8 mia. euro i samme periode sidste år. Det lod sig dog ikke se på omsætningen, der var uændret på 20,1 mia. euro.

Overskuddet i divisionen Industrial Business endte på 2,25 mia. euro mod 2,46 mia. euro samme periode sidste år.


Selskabet fastholder forventningerne til indtjeningsmarginerne på 11,0-12,0 pct. i "industrial business".


/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen