Berlingske Business

Securitas nedtur skaber usikkerhed for G4S regnskab

A visitor to the Olympic Park reads a 4GS notice stuck to a wind
Hvis ikke G4S kan leve op til markedets forventninger kan sikringskoncernen ende i samme katastrofe som den svenske rival Securitas. Foto:

Analytikerne venter spændt på G4S's halvårsregnskab, hvor man venter en overskudsgrad på 5,7 pct.

Hvis ikke G4S kan leve op til markedets forventninger kan sikringskoncernen ende i samme katastrofe som den svenske rival Securitas, der i sidste uge leverede skuffende resultater, hvilket kastede aktien ud i et fald på 7 pct.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Hvis der generelt er en form for prispres eller forværring, så tror jeg, at det kan smitte af på andre. Securitas er markedsledende på langt de fleste markeder i Europa, så de er en slags benchmark for industrien, siger Robert Jakobsen, aktieanalytiker hos Jyske Bank, til Dagbladet Børsen.

FRANCE-AIRPORT-STRIKE-SECURITY

Ifølge Robert Jakobsen indikerer Securitas' sløve regnskab en negativ tendens på det europæiske marked, hvor de europæiske kunder ikke har været villige til at betale prisen ved forhandlingsbordet. Hvorvidt G4S vil opleve samme nedtur som Securitas, afhænger af den britiske sikringskoncerns performance uden for de vestlige markeder, vurderer Jørgen Bruaset, der er aktieanalytiker hos Nordea, til Dagbladet Børsen.

SWEDEN-CRIME-ROBBERY

G4S har oplevet rivende vækst på 9 pct. i Asien, Afrika og Sydamerika, men udover vækst efterspørger Jørgen Bruaset beviser på, at selskabet bevæger sig i den rigtige retning, specielt med tanke på organisk vækst og overskudsgrad, hvor sidstnævnte ikke skal ramme meget forbi de 5,7 pct. for at efterligne Securitas, hvis overskudsgrad kun lå 0,15 pct. under estimatet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen