Berlingske Business

Schweizisk medicinalkæmpe opjusterer

FILE SWITZERLAND ECONOMY ROCHE
Foto:

Det store schweiziske medicinalfirma Roche opjusterer sine forventninger til salget i 2015 efter fortsat pæn momentum i tredje kvartal.

Set over årets første ni måneder har Roche omsat for 35,5 mia. schweizerfranc, hvoraf de 11,9 mia. schweizerfranc blev hentet hjem i tredje kvartal - kun lidt over det ventede ifølge Bloombergs estimat.

Salget svarer til en samlet organisk vækst på 6 pct. over årets første ni måneder, målt ved faste valutakurser, mens tallet kun er steget 2 pct. når man medregner schweizerfrancs styrkelse i perioden.

MARKETS-GLOBAL/

Det var især Japan, hvor der var 8 pct. organisk vækst, der imponerede, mens salget i Europa måtte nøjes med 3 pct. organisk vækst.

Det gode salgsmomentum får Roche til at opjustere prognosen for den organiske toplinjevækst i hele 2015, så den nu ventes i størrelsesordnen "midt-encifret". Tidligere var buddet "lav til midt-encifret" hos schweizerne.

Forventningerne om en endnu hastigere fremgang i indtjeningen per aktie og et øget udbytte ændres der ikke ved hos Roche.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen