Berlingske Business

Saudi-Arabien sender olieprisen i højeste niveau siden 2015

525767236.jpg
Olieprisen ligger i det højeste niveau siden slutningen af 2015 torsdag morgen, efter at Saudi-Arabien har indikeret, at landet gerne ser olieprisen fortsætte op.

Olieprisen ligger i det højeste niveau siden slutningen af 2015 torsdag morgen, efter at Saudi-Arabien har indikeret, at landet gerne ser olieprisen fortsætte op.

Det olierige lande i Mellemøsten har ifølge Reuters indikeret, at olieprisen godt må bevæge sig op mod 80-100 dollar.

I markedet bliver det tolket til, at landet vil arbejde for fortsatte produktionsbegrænsninger i oliekartellet Opec, hvilket vil begrænse udbuddet og dermed holde en hånd under prisen.

»Saudiaraberne og deres kolleger i Opec har brug for en højere oliepris til deres finanspolitik, og kongedømmet er i gang med et stort og dyrt reformprogram, så de vil måske fortsætte med at presse citronen, mens de har chancen,« siger Greg Mckenna, chefstrateg ved børsmægleren Axitrader, til Reuters.

15BUSALWALEED-Traditionel-1.jpg

En tønde nordsøolie, Brent, koster torsdag morgen, 73,96 dollar mod 73,03 dollar onsdag eftermiddag, mens den amerikanske WTI-olie er steget til 68,85 dollar fra 67,97 dollar.

Det er højeste niveau siden starten af 2015 for Brent-olien, mens det er højeste punkt for WTI-olien siden slutningen af 2014.

09BUS20180308-170610-6-1755.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen