Berlingske Business

Sanofi-regnskab godt nyt for Novo

Sanofi-regnskab godt nyt for Novo - 1
Foto:

Den franske medicinalgigant Sanofi-aventis har klaret sig godt i andet kvartal, og det er positiv læsning for Novo Nordisk, lyder vurderingen.

Regnskabet fra medicinalgiganten Sanofi-aventis er godt nyt for Novo Nordisk, vurderer Nordeas analytiker Lars Hatholt.

"Salget af diabetesmidlet Lantus er steget pænt. Der har været en tendens til en svag stigning i Novo Nordisks Levemirs markedsandel over for Lantus i de seneste år. Med udgangspunkt i den markedsandel, som vi venter, at produktet vil have i andet kvartal på 18 pct., så er det i overensstemmelse med vores estimater," siger Lars Hatholt til RB-Børsen.

Salget af diabetesproduktet Lantus steg 26 pct. til 792 mio. euro i andet kvartal.

Høje forventninger
Dermed er Lantus Sanofi-aventis' bedst sælgende produkt.

Nordea har i forvejen høje forventninger til salget af Levemir i andet halvår, påpeger analytikeren.

"Lantus-salget vil formentlig blive negativt påvirket af de studier, der tyder på en øget risiko for kræft ved brug af midlet. Selvom studierne ikke er af særlig god kvalitet, vil det betyde, at lægerne vil være mere tilbøjelige til at ordinere Levemir i stedet for Lantus til nydiagnostiserede patienter, forudser Lars Hatholt.

Sanofi-aventis skriver selv i regnskabet at studierne, der blev publiceret i tidsskriftet Diabetologia, endnu ikke har haft betydning for, hvor mange recepter, der udskrives med Lantus.

Men Lars Hatholt regner fortsat med, at effekten vil komme, selvom det endnu ikke er slået igennem.

//RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen