Berlingske Business

Sandvik-aktierne stiger efter regnskab

Mineudstyr
Foto:

Den svenske mineudstyrsproducent Sandvik, der konkurrerer med blandt andre danske FLSmidth på markedet for mineudstyr, kom bedre ud af første kvartal end ventet blandt analytikerne.

Samlet fik det svenske selskab et overskud før skat på 563 mio. svenske kr. mod analytikernes forventning på 440 mio. svenske kr., skriver Reuters. Omsætningen steg til 23,3 mia. svenske kr. i første kvartal 2015 fra 20,8 mia. svenske kr. i kvartalet sidste år, og ordreindgangen steg fra 22,5 mia. svenske kr. til 23,2 mia. svenske kr.

Indtjeningen per aktie er på 0,33 svenske kr. mod 1,19 svenske kr. i første kvartal 2014.

- Arbejdet mod et mere fokuseret og effektivt Sandvik fortsætter, og der har været en reduktion i arbejdsstyrken på 461 ansatte, skriver selskabets administrerende direktør, Olof Faxander, i regnskabet.

pix-13BUSGroendland-Mine.jpg

Sandvik stiger mandag middag med små 6 pct. på børsen i Stockholm og ligger i toppen over de mest stigende aktier i Europa på Stoxx 600-indekset.

En aktie i Sandvik koster 103,60 svenske kr.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen