Berlingske Business

Sabmiller-aktien ligger markant under AB Inbev-bud

CHINA-ECONOMY/INFLATION
Sabmiller-aktien har ikke fulgt med buddet fra AB Inbev. Foto:

Aktierne i Sabmiller handler fortsat massivt under buddet fra storebroderen AB Inbev, selvom selskaberne tirsdag er nået til enighed om en fusion.

Ved 17-tiden tirsdag koster en aktie i Sabmiller 39,50 pund, mens AB Inbevs lyder på 44 pund, som i alt beløber sig til knap 700 mia. kr.

Rabatten på mere end 11 pct. skyldes den usikkerhed, der fortsat er i forbindelse med købet, skriver Bloomberg News.

- Rabatten er større, end den normalt vil være ved overtagelsestilbud, men det skyldes, at handlen står over for måneders undersøgelser fra myndigheder på flere kontinenter, hvilket stadig kan få handlen til at løbe af sporet, skriver nyhedsbureauet.

US

Fusionen er så stor - blandt de største nogensinde og den største nogensinde inden for bryggeriindustrien - at myndighedernes undersøgelser vil være grundige.

Ifølge Bloomberg vil de to selskaber sidde på 50 pct. af den globale bryggeriindustris indtjening, og en tredjedel af verdens solgte øl vil komme fra de to giganter.

SABMILLER-M&A/ABINBEV

Skulle handlen falde til jorden, får Sabmiller en kompensation på 3 mia. dollar af AB Inbev. Det svarer til knap 20 mia. kr.

TV: Gigantisk øl-fusion endelig i hus

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen