Berlingske Business

Rockwool-konkurrent leverer historisk stærkt halvårsresultat

Room Addition
I første halvdel af 2016 øgede Kingspan omsætningen med 19 pct. Foto:

Den irske producent af isoleringsmaterialer, Kingspan, der konkurrerer med blandt andre danske Rockwool, har mandag leveret et noget stærkere resultat for første halvår end ventet. Faktisk det bedste halvårsresultat nogensinde.

I første halvdel af 2016 øgede Kingspan omsætningen med 19 pct. til 1468 mio. euro, mens indtjeningen steg hele 50 pct. til 167 mio. euro. Ifølge Bloomberg News overrasker indtjeningen positivt hos de to finanshuse Goodbody og Davy med henholdsvis 10 og 16 pct.

»Disse resultater reflekterer vores stærkeste seks måneders udvikling nogensinde og er understøttet af solid organisk vækst og et robust bidrag fra opkøbene af Joris Ide og Vicwest sidste år,« oplyser Kingspans administrerende direktør, Gene Murtagh, i regnskabet.

»Stigningen i marginen har hjulpet med at levere en 50 pct. stigning i indtjeningen, og med et godt ordremomentum i andet kvartal, der fortsætter ind i tredje, venter vi en solid udvikling i andet halvår,« fortsætter han.

Indtjeningsmarginen er for første halvår opgjort til 11,4 pct. fra 9,0 pct. i samme periode sidste år.

Inden for isolerede paneler - Insulated Panels - har Kingspan globalt haft en vækst i omsætningen på 26 pct., og her har særligt Vesteuropa og Nordamerika bidraget til fremgangen. Inden for isoleringsplader - Insulation Boards - har selskabet haft en vækst på 9 pct.

Det stærke regnskab bliver belønnet med en stigning på 6,2 pct. til 24,20 euro på børsen i Dublin. I øvrigt stiger Rockwool, der torsdag kommer med sine tal for andet kvartal og første halvår, på børsen i København med 2,1 pct. til 1306 kr.

Jens Rockwool

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen