Berlingske Business

Roblon/CEO: Godt år, men fremtiden usikker

Der er stor tilfredshed med årets resultat hos Roblon, men administrerende direktør Flemming Kirk Bertelsen er til gengæld mere i tvivl om, hvad fremtiden vil bringe for selskabet, der bl.a. producerer kabler. Roblon venter et resultat før skat på 18-23 mio. kr., et skøn, som direktøren mener er "midt i verden."

- Det er vores bedste bud på, hvad vi vil ramme, og så må vi se, om vi kan gøre det bedre, siger Flemming Kirk Bertelsen til RB-Børsen.

Han forklarer, at de enkelte dele af Roblons virksomhed bliver ramt i meget forskellig grad af den økonomiske afmatning.

- Roblon er en lidt speciel butik. Nogle divisioner rammes omgående, for eksempel lysdelen, hvor vi blandt andet sælger nye montrer til forretninger. Hvorimod off-shore-delen for eksempel er meget mere langsigtet. Men vi kan godt se, at vi er nede i et lavere gear, end vi var før, siger Flemming Kirk Bertelsen.

For regnskabsåret 07/08 har Roblon opnået et resultat før skat på 34,5 mio.kr. mod 32,3 mio.kr. sidste år. Fremgangen stammer især fra divisionerne Roblon Industrial Fiber og Roblon Engineering, der begge har realiseret en omsætning og indtjening, der er bedre end året før og bedre end ventet ved årets begyndelse. Lysdelen, Roblon Lighting, har til gengæld haft tilbagegang og fået en lavere indtjening end ventet.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen