Berlingske Business

Regnskabssæson skudt i gang med gode tal fra Alcoa

ALCOA-EARNINGS/
ARKIVFOTO. Alcoa-fabrik. Foto:

Den amerikanske aluminiumsproducent Alcoa skød sent mandag den ny regnskabssæson i gang. Og det var med et solidt overskud efter stor efterspørgsel på letmetaller fra flyfabrikanterne.

Alcoa rapporterede et justerede overskud per aktie på 4 cent for fjerde kvartal 2015. Analytikernes forventninger lød på en gevinst på 2 cent per aktie, ifølge Bloomberg News' prognose-gennemsnit.

Omsætningen løb op i 5,25 mia. dollar eller lige knap de ventede 5,3 mia. dollar i Bloombergs prognose.

ALCOA-RESULTS/

Alcoa gentog prognosen for den globale efterspørgsel efter aluminium, der lyder på en stigning på 6,5 pct. i 2016.

Koncernen estimerede samtidig, at Aerospace-segmentet vil vokse 8-9 pct. i 2016 takket være en øget efterspørgsel efter reservedele til flyindustrien.

Mere vigtigt var imidlertid Alcoas beslutningen om at opdele koncernen i to separate selskaber. Det "gamle" Alcoa-selskab skal fortsat handle med råmaterialer, mens et endnu ikke navngivent selskab overtager Aerospace og Automotive segmenterne.

USA-ALCOA/

Alcoa-aktien faldt trods det gode regnskab 0,8 pct. i eftermarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen