Berlingske Business

Regnskaber fra Snap og Disney gav stigninger i eftermarkedet

US-DISNEY-TO-BUY-21ST-CENTURY-FOX'S-ENTERTAINMENT-BUSINESS
Walt Disney kunne ikke leve op til markedets forventninger til omsætningen, men selve resultatet lå over det ventede. Foto:

Der blev offentliggjort flere amerikanske kvartalsrapporter efter børstid tirsdagen i New York.

En af de regnskabsaktuelle selskaber var Snap, der står bag Snapchats messaging service.

Snapchat havde 187 mio. brugere dagligt i fjerde kvartal, hvilket er en stigning på 18 pct. i forhold til den tilsvarende periode i 2016.

Virksomhedens omsætning løb op i 285,7 mio. dollar mod de ventede 252,8 mio. dollar. Resultatet per aktie landede på et underskud på 0,13 dollar mod det ventede minus på 0,16 dollar.

Aktien steg ikke mindre end 21 pct. i eftermarkedet.

Walt Disney kunne ikke leve op til markedets forventninger til omsætningen, men selve resultatet lå over det ventede.

FOX-M&A/COMCAST

Omsætningen lå på 15,4 mia. dollar eller 100 mio. dollar under det ventede. Men resultatet var et overskud på 1,89 dollar per aktier mod de ventede 1,61 dollar.

Desuden annoncerede Disney en ekstra gevinst på 1,6 mia. dollar i kølvandet af skattereformen.

Aktien steg 2,9 pct.i eftermarkedet.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen