Berlingske Business

Rederiet Torm vil tilbage på børsen i USA

torm

Rederiet Torm vil onsdag ansøge de amerikanske børsmyndigheder om at blive noteret på Nasdaq-børsen i New York, som det danske selskab ellers forlod i sommeren 2013.

Det fremgår af en meddelelse onsdag morgen.

Torm regner med, at selskabet kan nå at få noteret sine A-aktier på børsen i New York inden årets udgang. Rederiet forlader dog ikke den danske børs, hvor Torm også fortsat vil være noteret, fremgår det.

- Formålet med den dobbelte notering er at give vores investorer mulighed for at handle deres A-aktier på en amerikansk børs og med tiden øge likviditeten i Torms A-aktier. Torm vurderer, at en dobbelt notering vil tiltrække flere investorer og gøre aktien mere synlig for internationale investorer, hvilket vil styrke Torms strategiske og finansielle fleksibilitet, skriver selskabet i meddelelsen.

10BUSPix-Lauritzen-Bulk-122.jpg

Torm havde tidligere en såkaldt ADR-notering i New York, men selskabet forlod den amerikanske børs i sommeren 2013, da det dengang blev fundet "i selskabets bedste interesse."

Siden har selskabet dog forandret sig en del igen, og i 2016 blev en større omstrukturering gennemført, da Torm flyttede sit juridiske hovedsæde til London, og nu er det naturlige næste skridt igen at kigge mod USA.

- I 2016 tog vi det første skridt hen imod en børsnotering i USA, da vi gennemførte omstruktureringen af koncernen og etablerede TORM plc.

NORWAY-FREDRIKSEN/

- En notering i USA er det næste oplagte skridt for TORM plc. Vi har fortsat fokus på at udvide vores investorgrundlag i USA, og den dobbelte notering understreger denne målsætning, siger Jacob Meldgaard, der er administrerende direktør hos Torm, i meddelelsen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen