Berlingske Business

Råvarer: Olieprisen fortsætter op på faldende lagre

124714042.jpg
Foto: Iris.

Olieprisen fortsætter de positive takter torsdag morgen, og det er blandt andet faldende olielagre i USA, som får investorerne til at købe op.

De amerikanske olielagre faldt 4,99 mio. tønder i sidste uge, skriver Bloomberg News med henvisning til American Petroleum Institute.

Den europæiske referenceolie, Brent, stiger torsdag morgen til 68,13 dollar fra 67,50 dollar onsdag eftermiddag, mens den amerikanske WTI-olie samtidig ligger i 62,09 dollar mod 61,36 dollar onsdag eftermiddag.

Priserne er ifølge flere iagttagere nået et niveau, der får olieselskaberne til at øge produktionen og samtidig i tiltagende grad bore efter ny olie, hvilket kan presse priserne ned.

Ifølge Bloomberg News betyder en WTI-pris på 61-65 dollar, at antallet af borerigge vil stige markant på det amerikanske marked. Det viser en nylig undersøgelse fra den amerikanske centralbanks afdeling i Dallas.

»Vi kan måske snart se en ende på prisstigningerne, fordi de nuværende niveauer vil få flere amerikanske olieselskaber til at øge produktionen,« siger Will Yun, der er råvareanalytiker hos Hyundai Futures, til Bloomberg News.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen