Berlingske Business

Philips overrasker positivt med pæn fremgang i første kvartal

PHILIPS-RESULTS/
Foto:

Det hollandske elektronikselskab Philips havde fremgang over hele linjen i første kvartal, hvor selskabet øgede både toplinje, drift og bundlinje.

Det var nogenlunde som ventet blandt analytikerne i forhold til salget, mens driften og bundlinjen overraskede klart positivt.

Philips øgede sin omsætning med 4 pct. til 5,72 mia. euro i perioden, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde ventet et salg på 5,69 mia. euro.

pix-Smart-TV

Driftsresultatet før renter og skat (EBIT) steg til 348 mio. euro fra 199 mio. euro i første kvartal sidste år. Analytikerne havde ventet 321,3 mio. euro på den post.

På de nedre linjer fik Phillips et overskud før skat på 286 mio. euro, mens analytikerne blot havde regnet med et plus på 222 mio. euro.

For hele 2017 fastholder det hollandske selskab desuden forventningerne.

pix-Billedrørsfjernsyn

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen