Berlingske Business

Pensioneret basketballlegende bliver venturekapitalist

USA-STOCKS/
Basketball-stjernen Kobe Bryant. Foto:

Den nyligt pensionerede basketball-stjerne Kobe Bryant kan nu skrive venturekapitalist på CV'et.

I et samarbejde med iværksætteren Jeff Stibel har Bryant således oprettet en venture-kapitalfond, der med 100 mio. dollar på bogen primært vil investere i teknologi, medier og dataselskaber.

Det skriver Wall Street Journal.

Kobe Bryant, der af Forbes vurderes til at have tjent 680 mio. dollar gennem sin karriere som basketballspiller for Los Angeles Lakers, har sammen med Jeff Stibel investeret i selskaber siden 2013, men det er først her efter Bryants tilbagetræden fra halgulvet, at samarbejdet bliver formaliseret i fonden Bryant Stibel.

Young people play Pokemon Go d

I et interview med Wall Street Journal fortæller de to herrer, at deres respektive færdigheder supplerer hinanden godt i den nyoprettede fond. Målet er at bruge Stibels erfaring i at opbygge selskaber og Bryants kreativitet og vilde sans for detaljen i marketing, branding og kunsten at fortælle en historie.

»Vi vil ikke være i investeringsbranchen, så selskaber kan bruge Kobe som reklamesøjle. Dette er ikke interessant. Pointen er at skabe reel værdi,« lyder det fra Jeff Stibel til Wall Street Journal.

19BUSBUSINESS-181453.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen