Berlingske Business

Patrick De Vela slipper for at vidne i Parken-sagen

PDV
Foto:

Logistik har gjort, at den fallerede ejendomsmatador og tidligere storaktionær i Parken, Patrick De Vela, ikke skal vidne i Parken-sagen.

En af de mest markante skikkelser i Parkens aktieoptur slipper for at skulle vidne i kursmanipulationssagen mod Flemming Østergaard, Jørgen Glistrup med flere.

Den fallerede ejendomsmatador Patrick De Vela, der tidligere hed Steen Larsen, blev gennem et hidsigt opkøb af Parken-aktier den største aktionær i underholdningskoncernes jubeldage inden finanskrisen.

Vela lavede en aftale med Flemming Østergaard, der gjorde, at Parken-formanden kunne bestemme, om Patrick De Vela kunne sælge sine aktier igen. Denne noget særegne konstruktion har været bragt op i Parken-sagen, ligesom Velas navn også var været nævnt en række gange.

Patrick De Vela var egentlig indkaldt af Jørgen Glistrups forsvarer, Karoly Németh, fordi Vela skulle svare på, om Glistrup havde været i kontakt med ejendomsmatadorens lejr for at købe nogle af hans aktie til at dække Parkens eget behov.

Németh fortalte i retten, at han mente, det rækkede at indkalde Patrick De Velas revisor i stedet af logistiske grunde.

»Han bor i Spaniens, mens hans revisor bor på Øster Allé,« sagde Németh.

Revisoren kan ikke udtale sig i retten uden en tilladelse fra Patrick De Vela. Denne tilladelse forsøger anklagemyndigheden i øjeblikket at indhente, og derfor er det stadig uklart, hvornår storaktionærens side af sagen skal præsenteres i retten.

Alle tiltalte nægter sig skyldige.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen