Berlingske Business

Parken-overskud dykkede trods Zanka-salg

fsdfasdf12123
Parken Stadion og Fælledparken i forgrunden. Foto:

Parken Sport & Entertainments overskud faldt med knap en femtedel i tredje kvartal af 2017. Overskuddet landede på 83,4 mio. kr. før skat i årets mest givtige kvartal for underholdningskoncernen mod 102,4 mio. kr. i samme kvartal af 2016.

Det fremgår af selskabets regnskab for tredje kvartal af 2017.

Dykket skyldtes et stort fald i omsætningen, der gik fra 455,2 mio. kr. til 381,6 mio. kr., hvilket også barberede det primære driftsoverskud ned til 73,4 mio. kr., eller næsten det halve af samme kvartal året før.

Det skyldtes især lavere omsætning i divisionen FC København & Stadion, der driver fodboldholdet samt fodbold- og koncertarenaen Parken.

Til gengæld var der langt bedre tal for resultatet af transferaktiviteter, som gav et overskud på 23,3 mio. kr. i tredje kvartal mod et minus på 27,4 mio. kr. i samme kvartal af 2016. I perioden solgte klubben blandt andet landsholdsspilleren Mathias Zanka Jørgensen til engelske Huddersfield, men Parken oplyser ikke specifikt, hvad indtægterne kommer fra.

Flemming Østergaard

Set over årets første ni måneder har Parken genereret et samlet overskud på 62,1 mio. kr., da der var underskud i første halvår.

For resten af året fastholder koncernen forventningerne om et samlet resultat før skat på 40 til 55 mio. kr., hvilket altså indikerer et underskud på mellem 7 og 22 mio. kr. i fjerde kvartal, hvor der ellers var overskud i samme periode af 2016.

Parken regner også fortsat med en omsætning på 1235-1255 mio. kr., efter at de første ni måneder har givet 956,1 mio. kr. på toplinjen.

Tabel for Parken Sport & Entertainments regnskab for tredje kvartal af 2017:

Parkens forventninger til 2017:

/ritzau/FINANS

Parken

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen