Berlingske Business

Pandora-analytiker bekymret over kampagner og fremrykkede leverancer i USA

Smykkeselskabet Pandora kommer med regnskab for de første seks
Pandora skal efter en fejlslagen kampagne på det amerikanske marked i september have informeret uafhængige forhandlere om to nye kampagner i oktober. Det fremgår af et notat fra Pandora-analytiker Lars Topholm fra Carnegie. Foto:

Pandora skal efter en fejlslagen kampagne på det amerikanske marked i september have informeret uafhængige forhandlere om to nye kampagner i oktober. Det fremgår af et notat fra Pandora-analytiker Lars Topholm fra Carnegie.

På børsen lægger Pandora-aktien tirsdag ud med at falde med over 4,5 pct. til 614,50 kr.

Ifølge Carnegie planlægger Pandora i perioden den 5. til den 9. oktober en kampagne, hvor der vil blive givet 40 pct. rabat på en lang række produkter, herunder produkter, der lige er blevet lanceret i forbindelse med efterårskollektionen.

Senere i oktober vil Pandora desuden gennemføre en kampagne, hvor et køb for 100 dollar udløser en gave til en værdi af op til 65 dollar.

»Kampagnen er en reaktion på den fejlslagne kampagne i september, som ifølge Pandoras kommunikation til eksterne forhandlere så en skarp tilbagegang i trafikken (i butikkerne, red.),« skriver Carnegie.

16BUS20170915-172401-3BM-17.jpg

Børshuset hæfter sig desuden ved, at Pandora har rykket leverancer frem til tredje kvartal, herunder af vinterkollektionen, hvilket vil løfte den rapporterede omsætning i tredje kvartal, men potentielt ramme fjerde kvartal.

Også i første kvartal måtte Pandora ifølge Carnegie se en kampagne slå fejl - dengang på grund af for små rabatter.

»Det virker som om, at selskabet har svært ved at navigere på det amerikanske marked og kæmper for at finde den rette balance i sine kampagner, og vi er bekymrede for, at det fortsætter med at forsøge at redde dårlige kvartaler ved at fremrykke leverancer, og herved potentielt skubber problemet fra et kvartal ind i det næste,« hedder det i notatet.

/ritzau/FINANS

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen