Berlingske Business

Pandora-aktien i brat fald onsdag morgen

Pandora
Det danske smykkeselskab Pandora udvider sit samarbejde med Disney, så selskabet allerede fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 markeder i Asien og Stillehavsområdet. Foto:

Pandoras voldsomme kursfald onsdag skyldes rapport om aftagende USA-salg

Onsdag morgen ligger Pandora nederst i det danske C20 Cap-indeks med et fald på 5,3 pct. til 757 kr. efter en god times handel. Baggrunden for kursfaldet skal findes i en undersøgelse, der er blevet udarbejdet i forhold til smykkeselskabets amerikanske salg.

Ifølge finans.dk er årsagen til det massive fald en analyse fra investeringsbanken Carnegie.

Imidlertid fremgår det af Carnegie-analytiker Lars Topholms analyse, at man fortsat har stor tiltro til Pandora, og at banken hæver sit kursmål på Pandora.

Carnegie har onsdag opjusteret kursmålet på Pandora til 1050 kr. fra 1000 kr. og har uændret anbefalingen "køb" af aktien. Det fremgår af data fra Bloomberg.

- Pandoras bratte fald skal dog ses i forhold til, at Carnegie trods sit positive syn på Pandora i sin analyse blandt andet beskriver en række usikkerhedsmomenter forud for selskabets regnskab for årets tredje kvartal, der bliver offentliggjort d. 10. november, skriver finans.dk.

Carnegie peger ifølge mediet blandt andet på, at banken frygter, at Pandoras tidligere så eksplosive vækst i USA risikerer midlertidigt at aftage i styrke. Det kan ifølge Carnegie føre til, at Pandoras regnskab for tredje kvartal ikke bliver helt så godt som forventet, og det har fået en række af selskabets professionelle investorer til at sælge ud af aktien.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen