Berlingske Business

Overvejende negativt på Europas børser

De europæiske børser er overvejende reguleret ned i torsdagens handel efter onsdagens USA-genererede stigninger.

Dog går aktierne i Schweiz, hvor børserne holdt lukket onsdag, mod strømmen med en stigning på 2,5 pct.

Generelt ligger de største, europæiske indeks lavere, dog stiger London 0,1 pct., mens Franskrig er nede med 0,5 pct. og Tyskland nede med 0,3 pct.

Flere solarselskaber har en god dag på børserne, efter at HSBC torsdag morgen opjusterede SMA Solar til ”overvægt”.

- Opjusteringen skyldes en generel tro på det kinesiske marked i 2013, der forventes at blive verden største, forklarer Sydbank i en kommentar. Ligeledes vil SMA Solar's køb af Zeversolar ifølge HSBC give selskabet gode muligheder for at få gavn i den ventede vækst i Kina.

SMA Solar stiger 15 pct. til 21,68 euro.

Af andre selskaber, som beskæftiger sig med solenergi, kan nævnes ligeledes tyske Solarworld, der stiger 11 pct. til 1,206 euro.

JP Morgan har udråbt udråbt Roche, Bayer og Sanofi som deres favoritter for 2013 blandt large cap pharmaselskaber. Det skyldes en forventning om en stærk indtjening. Roche handler i 190,6 franc, svarende til en stigning på 2 pct., franske Sanofi handler i 72,94 euro, hvilket er 0,1 pct. lavere, mens tyske Bayer stiger med 0,3 pct. til 72,17 euro.

JP Morgan mener, at man skal undgå pharmaselskaber som Astrazeneca og Glaxosmithkline, der handler henholdsvis 0,2 og 0,3 pct. højere.

Den britiske detailkæde Next stiger med 2,2 pct. til 3853 pence, efter at selskabet har opjusteret forventningerne til regnskabsåret, der slutter ultimo januar. Selskabet venter nu et resultat på 611-625 mio. pund mod tidligere 590-620 mio. pund.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen