Berlingske Business

Orphazyme stiger for niende dag på stribe og sigter efter rekord

l
Tirsdag stiger aktien for niende handelsdag på stribe. Aktien går frem med 1,3 pct. til 81 kr. Arkivfoto: Thomas Kirkegaard Jensen, PhD Chief Scientific Officer. Foto:

Efter en svær begyndelse som børsnoteret er biotekselskabet Orphazyme kommet flyvende i gang med 2018.

Og også de sidste dage af 2017 var gode for selskabet, der kom på børsen i midten af november, og dermed har Orphazyme nu igen passeret sin noteringskurs og tangerer tirsdag sit højeste lukkeniveau hidtil.

Tirsdag stiger aktien nemlig for niende handelsdag på stribe. Aktien går frem med 1,3 pct. til 81 kr. og passerer dermed sin hidtidige lukkerekord fra 17. november - på 80,50 kr.

orpha

Siden dengang har aktien dog ikke været over de 80 kr., den kom på børsen til den 16. november, og et par gange har aktien været helt nede at lukke i 72,50 kr. - godt 9 pct. under noteringskursen.

Aktien var hårdt presset i starten, hvilket også fik stabiliseringsagenten, Danske Bank, til at bruge stort set hele sit støttemandat på 1,125 mio. aktier på ganske kort tid.

For nylig fik Danske Bank lov til at optage analysedækning af aktien i selskabet, og det skete med den positive anbefaling "køb" samt et kursmål på 125 kr.

BM

Allerede inden nytår indledte Carnegie, der også var med i børsnoteringen dækning af aktien. Også det skete med en købsanbefaling og et kursmål på 110 kr.

Senest er tyske Oddo også kommet med på vognen og har indledt dækning af Orphazyme med "køb". Her er kursmålet sat til 111 kr.

Og analytikernes positive syn på Orphazyme har tilsyneladende hjulpet på investorernes humør. I hvert fald er biotekselskabet, der satser på én lægemiddelkandidat til fire forskellige sjældne sygdomme, steget med samlet 11 pct. over de ni handelsdage efter jul.

AHTKJ

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen