Berlingske Business

Olieprisen slår atter ind på glidebanen

COMMODITIES-ENERGY-OIL-PRICE-WTI-FILES
Foto:

Efter nogle relativt stille dage på oliemarkedet går det igen hedt for sig på råvarebørserne mandag.

Prisfaldet for olie er således taget til i styrke i den sene eftermiddagshandel, hvilket har bragt det samlede prisfald på en tønde nordsøolie, Brent, op på 5,6 pct. fra fredag til bare 47,31 dollar for en tønde. Også den amerikanske referenceolie, WTI, falder tungt med 4,3 pct. til 46,28 dollar for en tønde.

For begge oliemarkeder gælder, at prisen ikke har været lavere siden 2009.

En ny analyse fra den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs har ifølge Bloomberg News været medvirkende til at skubbe på prisfaldet. I analysen estimerer banken, at olieprisen vil være faldet yderligere om tre måneder, så WTI til den tid handles til 41 dollar, mens Brent-olien spås at ligge i 42 dollar for en tønde.

Også Société Générale har skåret sine prisestimater. Den franske storbank venter nu en gennemsnitspris for en tønde Brent på 55 dollar i år. Det er 15 dollar mindre end bankens tidligere estimat.

13BUSOIL.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen