Berlingske Business

Olieprisen højere som teknisk reaktion på fire dages fald

Olieprisen lå højere fredag morgen som en reaktion på, at den er faldet for meget og for hurtigt i denne uge.

Olieprisen lå højere fredag morgen som en reaktion på, at den er faldet for meget og for hurtigt i denne uge som svar på den globale recession. Det skriver Bloomberg News.

Fredagens stigning skønnes således at være en teknisk reaktion på det prisfald på 15 pct. som har fundet sted siden mandag.

Den amerikanske referenceolie, WTI, til levering i februar handles til 42,49 dollar - 79 cent højere end torsdag, da olieprisen faldt 93 cent til det laveste niveau i år.

Analytikere adspurgt af Bloomberg News venter, at olieprisen stiger i næste uge grundet forventninger om koldt vejr i det energiforslugende nordøstlige USA og spekulation i, at OPEC vil skære olieproduktionen yderligere ned. Det nordøstlige USA stod i 2006 for over 80 pct. af forbruget af fyringsolie i USA, oplyser Bloomberg News.

14 af 34 adspurgte analytikere venter en stigende oliepris i næste uge, mens 13 venter faldende priser og syv venter uændrede priser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen