Berlingske Business

Olieprisen falder kraftigt efter saudiarabisk melding

SAUDI-OIL/OPEC
Arkvifoto: En melding fra Saudi-Arabien til organisationen af olieeksporterende lande, Opec, om at den daglige produktion af olie i februar igen er over 10 mio. tønder om dagen, sender tirsdag olieprisen sydover. Med meldingen er cirka en tredjedel af nedskæringerne i sidste måned udlignet. Foto:

En melding fra Saudi-Arabien til organisationen af olieeksporterende lande, Opec, om at den daglige produktion af olie i februar igen er over 10 mio. tønder om dagen, sender tirsdag olieprisen sydover. Med meldingen er cirka en tredjedel af nedskæringerne i sidste måned udlignet.

En future på en tønde af den amerikanske referenceolie, WTI, koster godt 20 minutter efter meldingen 47,75 dollar mod 48,60 dollar umiddelbart før meldingen.

Brent-olien med udgangspunkt i Nordsøen falder til 50,85 dollar per tønde mod 51,72 dollar før nyheden.

Selvom produktionen er steget, lever saudierne dog fortsat op til de nedskæringer af produktionen, som blev aftalt på Opec-mødet tilbage i november, og som generelt har sendt olieprisen op, fremhæver Bloomberg News.

OPEC-OUTPUT/RISKS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen