Berlingske Business
17:29Business Live siger tak for i dag og på gensyn i morgen

Øjnene rettet mod semaglutide på Novos kapitalmarkedsdag

Novo skaber 450 job med milliardinvestering i Hillerød
Novo Nordisk afholder i dag kapitalmarkedsdag. Foto:

Når Novo Nordisk slår dørene op til kapitalmarkedsdag torsdag, omfatter dagsordenen selskabets forskningsstrategi og vigtige udviklingsprojekter inden for diabetesbehandling, Novo Nordisks kommercielle strategi i et globalt marked for diabetesbehandling og markedsdynamikken på det amerikanske marked for lægemidler med fokus på kommende lanceringer af produkter.

Mindre sessioner vil desuden fokusere på Novo Nordisks produktionsstrategi, fedmebehandling, internationale operationer, Kina og biopharmaceuticals, skriver Novo Nordisk.

Det oplyser Novo Nordisk.

Sydbanks senioranalytiker Søren Løntoft har især øjnene rettet mod præsentationen af data fra Novo Nordisks SUSTAIN 4 fase 3-studie som sammenligner Novo Nordisks GLP-1 middel Semaglutide med en injektionsfrekvens på én per uge med Sanofis insulin Lantus (Glargine).

- Studiet viser, at Semaglutide med doser på 0,5 mg og 1,0 mg ved injektion én gang om ugen er statistisk signifikant bedre til at reducere langtidsblodsukkeret (HbA1c) i forhold til Lantus ved injektion én gang om dagen. Semaglutide 0,5 mg og 1,0 mg viste efter 30 uger en reduktion i HbA1c på henholdsvis 1,2. pct. og 1,6 pct. mod en reduktion på 0,8 pct. for Lantus, skriver Søren Løntoft i en kommentar.

Han bemærker desuden, at hvor Novo Nordisks Semaglutide viste en vægtreduktion på henholdsvis 3,5 kg og 5,2 kg ved en gennemsnitsvægt på 93 kg, viste Lantus en vægtforøgelse, samt at Semaglutide førte til færre tilfælde af for lavt blodsukker.

Derudover hæfter Søren Løntoft sig ved, at Semaglutide i sammenligningen med Sanofis Lantus har vist bedre resultater end både Novo Nordisks egen Victoza og Eli Lilys Trulicity.

Novo

På den kommercielle front forventer Søren Løntoft, at Novo Nordisk vil gentage selskabets vækstudsigter om en gennemsnitlig årlig vækst på omkring 10 pct. samt en underliggende volumenvækst på 5 pct. som konsekvens af flere diabetikere, samt at Tresiba og Xultophy vil tage markedsandele og bidrage til væksten.

- Endelig vil lanceringerne af Tresiba, Ryzodeg, Xultophy og FiAsp give en positiv priseffekt, der sammen med gode vækstudsigter for Novo Nordisks GLP-1 forretning (Victoza, semaglutide) vil bringe den gennemsnitlige årlige salgsvækst for diabetesforretningen op på ca. 10 pct., skriver Søren Løntoft.

Samlet set vil vækstforventningerne, vurderer analytikeren, stå i skarp kontrast til meldingerne fra Sanofi, der venter en årlig tilbagegang i diabetes-forretning på 4-8 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen