Berlingske Business

Øget udenlandsk tro på danske selskaber

Øget udenlandsk tro på danske selskaber - 1
Foto:

En række danske børsnoterede er kommet på den grønne gren hos udenlandske banker, og det kan de bestemt nyde godt af.

En række danske virksomheder er i den heldige situation, at en udenlandsk bank for nylig har signaleret øget tiltro til selskaberne og deres evne til at skabe overskud i fremtiden.

Senest var det den ellers hårdt plagede ingrediensproducent Danisco, hvor den skotske storbank Royal Bank Of Scotland (RBS) hævede sit kursmål og dermed sine forventningerne til virksomhedens aktiekurs.

Banken forventer således, at den danske virksomheds aktier på længere sigt bør koste 188 pr. stk., hvilket er et stort spring fra de 140 kr. som RBS hidtil regnede som et realistisk mål for Danisco-aktien.

Den øgede optimisme i forhold til Danisco kommer dagen efter, at også Nordea og Carlsberg fik hævet deres kursmål af en international bank, henholdsvis SEB Enskilda og Swedbank.

Analysechef i Sydbnak Bjørn Schwartz understreger, at han ikke kan kommentere, hvad der ligger bag de enkelte udenlandske analytikeres ændrede anbefalinger, men han understreger, at et hævet kursmål som hovedregel er lig med en stigende tiltro til et selskab.

”Et kursmål hænger sammen med en forventning til fremtiden, og når det bliver hævet betyder det også, at man ser mere positivt på fremtiden for en virksomhed. Men der kan være mange individuelle forhold, der gør sig gældende i forhold til enkelte virksomheder og eksempelvis deres markedssituation.

Op på konkurrentens nedtur
Tidligere på måneden fik også den danske medicinalgigant Novo Nordisk hævet sit kursmål af den amerikanske bank Citygroup.

Baggrunden for den opgradering af Novo-aktiens kurs kom på baggrund af, at Citigroup venter, at Novo Nordisk vil tage salg fra sin franske konkurrent Sanofi-Aventis.

Sanofi-Aventis' langtidsvirkende insulinprodukt Lantus blev nemlig i en videnskabelig artikel sat i forbindelse med kræft.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen