Berlingske Business

Nye produkter skal få B&O på rette spor

Nye produkter skal få B&O på rette spor - 1

Bang & Olufsen vil det kommende år lancere en række nye produkter, der skal understøtte det kriseramte selskab og skabe grobund for fremtidig vækst.

B&O har i lang tid fået hårde ord med på vejen for deres produktlanceringer, der ifølge mange analytikere ikke har ramt forbrugernes ønsker og desuden været dårligt timet. Men nu er audio- og videokoncernen klar med endnu en håndfuld produkter, der gerne skal få selskabet på rette spor.

B&O venter bl.a. i slutningen af 2009 at "kunne præsentere en ny TV-familie, der giver mulighed for fleksibel placering, idet det vil være muligt at dreje skærmen på væggen."

De nye fjernsyn bliver lanceret med integrerede stereohøjttalere, digitalt surround sound modul og med mulighed for et Full HD-modul. Derudover arbejder B&O på en ny 55 tommer Full HD-variant af B&O's såkaldte BeoVision 7-familie.

I Sydbank kalder senioranalytiker Jacob Pedersen det afgørende, at B&O får gennemført nogle succesfulde lanceringer det kommende år. Han har især forventinger til de nye TV-produkter.

"Produktporteføljen har ikke været tilstrækkelig, men det kommende år ser det bedre ud. Forhåbningerne knytter sig til et nyt TV, der kan hive folk ind i butikkerne. Alt i alt kommer produktlanceringerne til at give medvind i indeværende regnskabsår, og det skulle det også gerne,” siger Jacob Pedersen.

B&O arbejder også på et nyt audioprodukt til afspilning af digitalt lagret musik, ligesom porteføljen af højttalere vil blive udbygget, skriver B&O i selskabets årsregnskab uden at redegøre nærmere for, hvornår de nye produkter kommer i butikkerne.

Endelig er B&O på vej med en telefon med højtaler til bl.a. håndfri samtaler og konferenceopkald, mens et ur bliver lanceret i koncernens serie af gaveartikler.

Trods de mange nye produkter forventer B&O blot en beskeden fremgang i omsætningen fra 2,8 mia. kr. i 2008/09 til "lidt lavere" end 3,2 mia. kr. i 2009/10. I regnskabetsåret 2007/08 havde B&O til sammenligning en omsætning på 4,1 mia. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen