Berlingske Business

Ny vicekaptajn til den synkende B&O-skude

Struerkoncernen ansætter en ny vicedirektør, der skal brande selskabet udadtil.

Salget er gået ned af bakke de sidste mange gange, B&O har præsenteret kvartalsregnskaber. Med endnu en krampetrækning prøver bestyrelsen at puste liv i koncernen ved at hyre en ny vicedirektør.

Det hemmelige nye våben hedder Christian Winther og får ansvar for de generelle managementopgaver i fællesskab med topchef Karl Kristian Hvidt Nielsen. Men også det overordnede ansvar for alt PR og kontakt med investorerne.

”Det er en fornøjelse at kunne byde Christian Winther velkommen på holdet. Han har blandt andet meget stor erfaring med internationale retail-organisationer, markedsanalyser, produktpositionering og prissætning, og det er i høj grad kompetencer, som vi kan drage nytte af,” siger koncernchef Kalle Hvidt Nielsen.

CEO i Tyskland
Vicechefens erfaring stammer fra detailbranchen efter at have siddet som administrerende direktør i tyske Talkline GmbH & Co KG i Hamburg. Her Christian Winther ansvaret for 3,9 millioner kunder og en bruttoomsætning på 7,5 milliarder kroner.

”Jeg ser utroligt meget frem til at komme i gang med arbejdet i Bang & Olufsen, som for mig at se er en virkelig spændende virksomhed. Selv om jeg kommer fra en organisation, der på mange måder er anderledes, er jeg sikker på, at jeg vil kunne gøre brug af mine erfaringer med international retail, markedsanalyser, produktpositionering, prissætning og general management,” siger Christian Winther.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen