Berlingske Business

Ny Brøndby-boss: Vi skal satse på kerneforretningen

Brøndby bliver aldrig en stor gearet forretning med mange forskellige ben. Det siger nytiltrådte CEO i Brøndby, Frank Buch-Andersen, til RB-Børsen efter klubben fredag offentliggjorde sit halvårsregnskab.

For hele 2009 venter Brøndby IF nu et resultat før skat på omkring -30 mio. kr. mod -18,9 mio. kr. i 2008. Et regnskab, der umiddelbart virker utilfredsstillende, men sådan ser CEO Frank Buch-Andersen ikke på det.

- Vores forretning har faktisk udviklet sig ret godt. Vi har øget vores omsætning med 17, 1 pct., og vores nye tiltag Food & Beverage har haft en omsætning på 8 mio. Derudover er vores sponsorindtægter steget med 50 pct., og det ser vi som et udtryk for, at vi har en attraktiv forretning, som virksomhederne selv i disse tider er villige til at investere i, siger Frank Buch-Andersen.

Han anerkender dog også, at det på sigt ikke er holdbart med den nuværende økonomi. Han ser specielt kerneforretningen, som noget der skal satses på og fortæller, at fokus i høj grad skal ligge på omkostningsdelen.

- Udgangspunktet skal være vores kerneforretning. Vi skal se på, hvordan vi kan udnytte vores stadion og vores andre faciliteter bedre, og så er det klart, at vi bliver nødt til at se på omkostningerne, for lige nu bruger vi for mange penge på at tjene penge, og det er ikke holdbart, siger Frank Buch-Andersen til RB-Børsen.

At fokus i høj grad skal ligge på fodboldforretningen i Brøndby understreges af, at Frank Buch-Andersen ikke ser det som en mulighed at udvide forretningen.

- Brøndby bliver aldrig en stor gearet forretning med mange forskellige ben, som andre klubber er. Det er ikke, det jeg vil. Vi har en rigtig god soliditet sammenlignet med andre fodboldklubber, og det er udtryk for, at vi ikke har nogen særlig gæld og dermed ikke nogen stor risiko, siger Frank Buch-Andersen.

Han vil dog ikke udelukke, at der om et par år kan komme et enkelt ekstra ben på forretningen, men kun hvis det kan komplementere fodboldklubben.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen