Berlingske Business

Nu tager Lauritz-aktien et større kursdyk

dd

Kursen på Lauritz.com ramte et foreløbigt lavpunkt, da aktien mandag faldt langt mere end i fredags, efter Berlingske begyndte at sætte fokus på meget aktive bydere blandt aktionshusets kunder.

Det kursfald, der begyndte i fredags for Lauritz.com, tog til i styrke mandag. Aktien faldt under mandagens handel med mere end seks procent til sin hidtil laveste slutkurs siden børsnoteringen, 11,80 svenske kroner.

Fredag - Laurtiz.com

Kursfaldet i fredags indtraf, efter Berlingske Business fra torsdag i sidste uge havde sat fokus på, at få kunder handler ekstremt meget på auktionshusets online auktioner. Ifølge Berlingskes egen analyse af store datamængder fra Lauritz-com har de ti mest aktive kunder, der byder på Lauritz.com, deltaget i cirka 370.000 auktioner i Lauritz.coms levetid. Det svarer til cirka 10 procent af alle auktioner på siden. Den mest aktive kunde har budt på 80.000 varer over 13 år.

Billede

Lauritz.com blev i juni i år børsnoteret i andet forsøg på den svenske vækstbørs First North. Efter det første forsøg blev kursen sat ned fra 19 til 21 kroner til kurs 15. Og med dagens kurs er der over den seneste måned kappet godt 17 procent af kursen.

Mandag blev aktien handlet for mellem 11,25 og 12,5 svenske kroner, og endte altså med en slutkurs på 11,8 kroner.

aaa

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen