Berlingske Business

Novos topchef: Vi er overbevist om, at vi kan nå langsigtede mål

novo
»Vi er godt på vej mod at levere vores mål for 2017 baseret på salgsvæksten, der er drevet af vores nye, innovative produkter inden for diabetes- og fedmebehandling og et fortsat fokus på omkostningskontrol,« siger Lars Fruergaard Jørgensen, administrerende direktør, i onsdagens regnskab. Foto:

Medicinalgiganten Novo Nordisk leverede bedre end ventet på de overordnede linjer i andet kvartal, viser regnskabstallene, der blev fremlagt onsdag morgen.

Medicinalgiganten Novo Nordisk leverede bedre end ventet på de overordnede linjer i andet kvartal, viser regnskabstallene, der blev fremlagt onsdag morgen.

»Vi er godt på vej mod at levere vores mål for 2017 baseret på salgsvæksten, der er drevet af vores nye, innovative produkter inden for diabetes- og fedmebehandling og et fortsat fokus på omkostningskontrol,« siger Lars Fruergaard Jørgensen, administrerende direktør, i onsdagens regnskab.

07BUSFRANCE-ECONOMY-PHARMAC.jpg

I regnskabet fremgår det, at kontraktforhandlingerne med blandt andet indkøbsorganisationer - de såkaldte Pharmacy Benefit Managers (PBM 'er) - og private sundhedsforsikringsselskaber i USA vil skride fremad i 2018.

Før de endelige resultater er faldet på plads, venter Novo Nordisk, at de gennemsnitlige priser efter rabat vil være lavere sammenlignet med niveauet i 2017. Særligt i prisen på insulinprodukter forventes at blive lavere, men det står ikke i vejen for, at selskabet når sine langsigtede mål.

»Selv om kontraktforhandlingerne i USA afspejler det barske konkurrenceklima, er vi stadig overbeviste om, at vores langsigtede finansielle vækstmål er opnåelige«, siger Lars Fruergaard Jørgensen.

Novo Nordisk i hårde amerikanske prisforhandlinger

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen