Berlingske Business

Novo-toppen forgyldes af kursfest

Aktiehandel i Nordea
Foto:

De seks medlemmer af Novo Nordisks direktion sidder nu på aktier for over 350 mio. kr. efter aktietildelinger og en markant kursstigning.

Den solide kursfremgang i 2014 sikrede direktionen en klækkelig gevinst på godt 100 mio. kr, således at de seks medlemmer af Novo Nordisks direktion nu sidder på aktier for over 350 mio. kr.

Det skriver Jyllands-Posten.

- Vi så, at Novo allerede for cirka 10 år siden valgte at erstatte deres traditionelle optionsprogram med et aktiebaseret program, hvor man hvert år baseret på de leverede resultater tildeler direktionen et bestem antal aktier. Når de så klarer sig godt og får bonusser hvert år, så bliver beløbet med tiden ganske stort, siger Ken Bechmann, ekspert i optioner og warrants fra Copenhagen Business School.

Novos fedmemedicin kommer i handlen i USA

Simcorp og B&O har ifølge Ken Bechmann allerede valgt at benytte sig af samme model som Novo. Lars Rebien Sørensen, som siden 2000 har været Novos topchef, har nu aktier for 92,4 mio. kr., hvilket er en stigning på 27,8 mio. kr. Novo-aktien steg 31 pct. i 2014, hvilket gjorde aktien til en af guldæggene i aktiekurven.

Novos fedmemedicin kommer i handlen i USA

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen