Berlingske Business

Novo Nordisks markedsværdi barberes med ekstra 27 mia. kr.

Novo
Foto:

Novo Nordisk-aktien fortsætter de negative takter mandag morgen. Aktien dykker med yderligere 3,3 pct. efter et fald på lige over 10 pct. fredag, da medicinalkoncernen nedpræciserede forventningerne til 2016 og advarede om lavere priser i USA i 2017.

Med et kursfald på 11 kr. til 319 kr. er aktien tilbage i det laveste niveau siden februar, og markedsværdien er barberet med yderligere 27,8 mia. kr. til lige under 807 mia. kr. Fredag faldt markedsværdien med 93 mia. kr.

Regnskabet er da også blevet mødt med justeringer blandt børshusene. Nordea har sænket sin anbefaling af Novo Nordisk til "hold" fra "køb" og rundbarberet kursmålet til 360 kr. fra 510 kr.

06BUSNyt-flagskibsprodukt-t.jpg

Det fremgår af Bloomberg News.

Det er første gang i mindst fem år, at Nordea ikke har en købsanbefaling af Novo-aktien. Kursmålet er ifølge data fra Bloomberg det laveste siden februar 2015.

Også ABG Sundal Collier har sænket sit kursmål for aktien til 400 kr. fra 445 kr. Anbefalingen hos ABG er "køb".

06BUSBerlingske-Nyhedsmagsi.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen