Berlingske Business

Novo Nordisk/CEO: Venter et ændret prisbillede i USA

Novo Nordisk kan se frem til et marked, som udvides ganske betragteligt over de næste 10-20 år. Og med en markedsandel på 52 pct. globalt er der lagt op til en markant værdiskabelse i fremtiden. Det er meldingen fra administrerende direktør Lars Rebien Sørensen på et presse- og analytikermøde i forlængelse af den danske medicinalkoncerns regnskab for 2008.

- Overordnet har vi haft et marked i USA, som kunne trække gennemsnitspriserne op. Det vil nok ændre sig til at ligge tættere på, hvad vi ser i Europa og Japan, siger Lars Rebien Sørensen.

Novo Nordisks topchef peger dog samtig på, at nye produkter som Victoza kan give et tilskud til prissætningen.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen