Berlingske Business

Novo Nordisk på Goldmans favoritliste

Novo_Goldman_Business
Markedet undervurderer overskudsgraden i Novo Nordisk, mener Goldman Sachs. Foto:

Novo Nordisk er blevet tilføjet Goldman Sachs aktiefavoritliste: "conviction buy", fremgår det af en industrianalyse fra banken.

Goldman Sachs har anbefalet "køb" af Novo Nordisk siden 25. januar 2011.

- Vi tilføjer Novo Nordisk til "conviction buy" listen, fordi vi mener, at konsensus undervurderer udsigterne for Novos overskudsgrad, begrunder Goldman.

Banken venter, at Novo Nordisk forbedrer overskudsgraden med 250 basispoint, eller 2,5 procentpoint, i perioden 2012-2015. I 2009-12 estimeres en forbedring på 780 basispoint.

- Vi hæver vores estimater for omsætning og indtjening pr. aktie for Novo, så de reflekterer de seneste tendenser på det amerikanske insulinmarked, prisforhøjelser og bedre driftsmæssige struktur, skriver Goldman.

Aktien i Novo Nordisk er steget, efter at Goldman Sachs' beslutning er blevet kendt, og har kl. 15.05 sat kursen mod rekord - 0,3 pct. højere i 1019 kr. Aktien handlede omkring kl. 14.50 i kurs 1011.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen