Berlingske Business

Novo Nordisk har mættet markedet

Novo Nordisk har mættet markedet - 1
Novo Nordisk får svært ved at tage flere markedsandele. Foto:

Det er snart umuligt at tage flere markedsandele for den danske insulinproducent, der netop har fremlagt regnskab for 2008.

Dagens strålende regnskab fra Novo Nordisk står i lyset af at koncernen efterhånden har taget alle de markedsandele, det er muligt.

”Hvis man skal hænge sig i noget, må vi konstatere – fra kvartal til kvartal – at markedsandelen begynder at stabilisere sig. Der kan være tilfældige udsving, men nu begynder det at blive svært at tage yderligere markedsandele,” konstaterer Lars Hatholt, der er aktieanalytiker i Nordea.

Imidlertid vokser behovet for insulin hver dag, hvilket fortsat vil få markedet for insulin til at vokse.

”Insulinmarkedet er et vækstmarked på omkring 10 procent. Udsigterne er gode,” fortæller Lars Hatholt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen