Berlingske Business

Novo Nordisk: Får stor prisstigning på Novoseven i Japan

Novo Nordisk har fået det japanske sundhedsministeriums tilladelse til at øge prisen på Novoseven med ikke mindre end 43 pct. Det skriver tidsskriftet Script World Pharmaceutical News.

Behandlingen for hæmofili A og B stiger fra 81.197 yen (ca. 5000 kr.) til 116.501 yen per 1,2 mg/2,2 ml glas og fra 301.858 yen til 433.103 yen per 4,8mg/8,5 ml hætteglas.

Beslutningen er truffet for at tilskynde til "fortsat levering af produktet til, hvad der er et meget begrænset, men lægeligt vigtigt marked" , og under hensyntagen til priserne i andre lande, lyder forklaringen fra sundhedsministeriet.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen