Berlingske Business

Novo Holdings baner vej for USA-opkøb

BM
Sten Scheibye, bestyrelsesformand i Novo Holdings. Foto:

Novo Holdings har med en tilføjelse af to mand til bestyrelsen gjort klar til at etablere sig på det amerikanske marked og forbereder sig på nye kæmpeopkøb, hvor Novo skal være majoritetsejer.

Det skriver dagbladet Børsen.

Det er seniorrådgiver i konsulenthuset McKinsey, Jean-Luc Butel, og tidligere forskningschef i Bristol-Myers Squibb, Francis Cuss, der har fået plads i Novo Holdings bestyrelse.

novo holding

Målet med de to nye medlemmer er at gøre investeringsselskabet parat til storopkøb i USA, hvilket ifølge Børsen kræver en etablering på det amerikanske marked, der er på linje med den, selskabet har i dag på ventureområdet.

»Hvis du ser på deres baggrund, så kan man se, at vi har søgt en person med dyb R&D-indsigt inden for medicinalområdet og en person med global indsigt i medicinsk udstyr,« siger Sten Scheibye, der er bestyrelsesformand i Novo Holdings, til Børsen.

Ifølge Sten Scheibye, sker udvidelsen ikke, fordi bestyrelsen har savnet erfaring med det amerikanske marked, men fordi den gerne vil udvide diversiteten og bredden.

BM

Novo Holdings vil gerne etablere sig selv i USA indenfor området Principal Investments, som ifølge Novo Holdings er de største investeringer.

Sten Scheibye har til Børsen udtalt, at en etablering i USA, og dermed store investeringer på det amerikanske marked, hvor Novo Holdings er storinvestorer, kan være tæt på en realisering, men dog ikke er formelt besluttet endnu.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen