Berlingske Business

Novo gør igen antrit til at passere en billion i markedsværdi

Fredag
Novo Nordisk nærmede sig fredag igen en markedsværdi på en billion, eller 1000 mia. kr., efter at et forsøg på at runde det skarpe hjørne blev afvist for et par uger siden. Foto:

Novo Nordisk nærmer sig fredag igen en markedsværdi på en billion, eller 1000 mia. kr., efter at et forsøg på at runde det skarpe hjørne blev afvist for et par uger siden.

Medicinalaktien ligger 1 pct. højere i 385,10 kr., hvilket svarer til en markedsværdi på 1021 mia. kr. af hele aktiekapitalen. Fraregnet de egne aktier, som Novo Nordisk har købt under sit tilbagekøbsprogram, mangler der dog stadig en håndfuld mia. kr. i markedsværdi for at milepælen passeres.

Novo flirtede første gang med billionen fredag for et par uger siden, da nyheden om, at selskabet genindsender registreringsansøgning for sine nyeste insuliner, det langtidsvirkende Tresiba og insulinmixet Ryzodeg, sendte aktien på vinderkurs. Dengang blev aktien handlet så højt som 382 kr. i løbet af fredagen. Den rekord blev siden slået tirsdag den 7. april, hvor aktien blev handlet så højt som 387 kr.

I dag, fredag, er Novo-aktiens foreløbigt højeste notering 387,70 kr.

Lukkerekorden hedder 381,70 kr. og er fra i onsdags.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen